מייקרוסופט לוקחת אחריות להפרת זכויות יוצרים של CoPilot

אולי יעניין אותך גם

מיקרוסופט מתחייבת לשפות את המשתמשים של CoPilot - מערכת הבינה המלאכותית שלה - מתביעות בטענה להפרת זכויות יוצרים. החברה הכריזה בבלוג הרשמי שלה, שתיקח על עצמה את האחריות במקרה שהלקוחות יתבעו על הפרת זכויות יוצרים. CoPilot משולב בין השאר בתוכנות אופיס של MS.

"באופן ספציפי, אם צד שלישי יתבע לקוח מסחרי בטענה להפרת זכויות יוצרים בגין שימוש ב-CoPilot של מיקרוסופט או בפלט שהוא מייצר, אנו נגן על הלקוח ונשלם את הסכום של כל פסק דין או פשרה נגדו הנובעים מהתביעה", אומרת החברה – ומתנה זאת בכך שהלקוח השתמש באמצעי הבטיחות ומסנני התוכן ששילבה במוצריה. ההודעה לא מפרטת מהם האמצעים הללו.

ההצעה מופנית למשתמשי Microsoft commercial Copilot services  ו-Bing Chat Enterprise. היא מקיפה את מוצרי CoPilot המשולבים בתוכנות אופיס (וורד, אקסל, פאואר פוינט, אאוטלוק וכו') ומכסה גם את מי שעובדים באמצעות GitHub CoPilot, מערכת AI שמשלימה אוטומטית קוד מחשב בתהליך הפיתוח שלו.

המדיניות החדשה נועדה להרגיע את חששותיהם של לקוחות החברה בעיקבות שורה של תביעות שהוגשו בעילות של הפרת זכויות יוצרים – ראו לדוגמה כאן וכאן וכאן – ובכללם תביעה נגד MS וגיטהב עצמן.