אקספון לא פגעה בפרטיות התובעת כשהעבירה את פרטיה ל"הוט" בעת מיזוג (פסק-דין, תביעות קטנות ת"א, השופטת נורית טביב מזרחי, 25.8.2024):
העובדות: תביעה לפיצוי כספי. התובעת, עו"ד במקצועה, טענה כי הנתבעת הפרה את התחייבותה לספק לה שירות אינטרנט, פגעה בפרטיותה כשמסרה את פרטיה האישיים לחברת "הוט", וחייבה את התובעת בחיובים כפולים עבור שירות האינטרנט.
נפסק: יש לקבל את התביעה בחלקה. החל מנובמבר 2021 חויבה התובעת עבור שני מנויים, כאשר המנוי הראשון נותר ללא שימוש ורדום. התובעת זכאית להשבה נומינלית של הסכומים שנגבו בגין המנוי הראשון. משעה שהתובעת עברה למסלול חדש, היה על הנתבעת לבדוק עמה באופן ישיר ומפורש האם היא מעוניינת להחזיק בשני מנויים, אם לאו. האחריות בגין הותרת המנוי הנוסף, ללא שימוש, כ'מנוי רדום', מבלי שהתובעת ביקשה מנוי נוסף, מבלי שנשאלה האם היא מעוניינת בהותרת שני מנויים, ומבלי שאף נערך עמה בירור, מוטלת על שכם הנתבעת. יש לדחות את טענת התובעת לפגיעה בפרטיותה. הנתבעת הציגה כי עסקת המיזוג בינה לבין הוט טלקום, מיולי 2022, אושרה על ידי משרד התקשורת, וכן הציגה החלטה בדבר הסתלקות מבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד עסקת המיזוג. התובעת לא הרימה את הנטל להוכיח כי הנתבעת הפרה את החוזה עמה כאשר הכניסה בנעליה את חברת הוט. אין להקל ראש במסירת פרטי לקוח מגוף עסקי אחד למשנהו, אולם בנסיבות בהן מדובר בעסקת מיזוג, אין הצדקה ל"פיצוי ללא הוכחת נזק בסך של 15,000 ₪ בגין פגיעה בפרטיות והפרת חוזה" כמבוקש בתביעה. סעיף 2(9) לחוק הגנת הפרטיות, אליו הפנתה התובעת, קובע כי פגיעה בפרטיות היא גם שימוש בידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם, או מסירתה לאחר, שלא למטרה שלשמה נמסרה. בהינתן הסעיף בהסכם שהציגה הנתבעת, אליו הופנתה הנתבעת עם התקשרותה בשנת 2015, אין מדובר בשימוש בידיעה על ענייניה הפרטיים של התובעת או מסירתה לאחר שלא למטרה שלשמה נמסרה – מתן שירותי אינטרנט.