ביהמ"ש הרשיע נאשמים בהפצת סרטוני מין בווטסאפ

אולי יעניין אותך גם

ביהמ"ש השלום בכפר-סבא דחה את בקשתם של שני נאשמים להימנע מהרשעתם, לאחר שהפיצו באמצעות ה- WhatsApp סרטונים בהם תיעדו עצמם מקיימים יחסי מין משותפים עם המתלוננת.

הנאשמים בפרשה הודו בביצוע עבירות לפי חוק הגנת הפרטיות וחוק איסור לשון הרע. מנסיבות כתב האישום עולה כי הנאשמים קיימו יחסי מין משותפים בהסכמה עם קטינה. בשני מועדים, צילם אחד הנאשמים את יחסי המין המשותפים באמצעות הטלפון הנייד, ללא ידיעתה של הקטינה, והעביר את הסרטונים לנאשם השני באמצעות ה- WhatsApp. אותו נאשם העביר את הסרטונים לצד שלישי ובעקבות כך הופצו הסרטונים ברבים באמצעות תוכנת ה- WhatsApp, האינטרנט, ואף הופצו בקרב תלמידי בית הספר בו למדה המתלוננת, שאף ניסתה לשלוח יד בנפשה בעקבות כך.

השופט מיכאל קרשן ציין את כלל הבסיס לפיו בעניינו של נאשם בגיר הרשעה היא הכלל וביטולה הוא החריג. הוא קבע כי המעשה עליו נותנים הנאשמים את הדין הוא מכוער ופוגעני, שכן אלה פגעו קשות בפרטיותה ואמונה של קטינה אשר נתנה בהם את מבטחה. ביהמ"ש ציין בנוסף כי צילום אדם, בלא ידיעתו, במהלך קיום אקט מיני, הוא חדירה בוטה לתחום הפרט, גם כאשר המצלם שותף לאותו אקט. עוד נקבע כי הפצת הסרטונים, תחילה מנאשם 1 לנאשם 2 ובהמשך מנאשם 2 לצד ג' ומשם לרחבי רשת האינטרנט, מהווה פגיעה חמורה אף יותר בפרטיות וכן עבירה פלילית שדינה עד 5 שנות מאסר.

ביהמ"ש דחה את הטענה כי אין מדובר בפגיעה חמורה משום שהמתלוננת הסכימה לאקט המיני וקבע יש לקבל את עמדת המדינה כי הפצת סרטונים פוגעים באינטרנט וברשתות החברתיות הולכת ומתגברת, וברור כי הציבור, או חלקו, אינו נותן דעתו בצורה מספקת לפגיעות האפשריות בזכויותיהם, ברגשותיהם ולעיתים אף בשלומם של המצולמים והמוסרטים, לרוב שלא ברצונם. ביהמ"ש הדגיש כי הרשעת הנאשמים תשרת גם את הצורך להנחיל לציבור הרחב נורמות יסוד וכללי עשה ואל תעשה בכל הקשור לפגיעה בפרטיות ברשתות החברתיות ובאינטרנט.

ביהמ"ש הרשיע את הנאשמים בעבירות בהן הודו, למרות קיומה של פגיעה אפשרית בעתידם. על הנאשמים נגזרו מאסר על תנאי של 3 חודשים, שירות לתועלת הציבור (180 שעות לנאשם 1, 80 שעות לנאשם 2) וכן קנס בסך 10,000 ש"ח לכל אחד מהם שיועבר, לבקשת המתלוננת, למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית. לעיון בפסק-הדין המלא: ת"פ 51283-09-14 מדינת ישראל נ' הדר ואח' (ניתן ביום 16.11.2015).