דעות

מהו "מידע"? גרסת הרשות להגנת הפרטיות

חוק הגנת הפרטיות מגן על "מידע". "מידע" מוגדר בחוק בצמצום - נתונים על אישיותו של אדם, מעמדו האישי, צנעת אישותו, מצב בריאותו, מצבו הכלכלי, הכשרתו המקצועית, דעותיו ואמונתו. מה עם נתונים ביומטרים, גנטיים, נתוני מיקום, נתוני תקשורת, תמונות פנים? החוק לא כלל אותם בהגדרת "מידע". לא פלא, מפני שהחוק הוא מ-1981, לפני היות נתונים כאלה, ומאז לא תוקן למרות קריאות ...

דעות

ההסכם הקיבוצי בנושא הגנת הפרטיות - פספוס

האם אני היחיד שמסרב להתפעל מן ההסכם הקיבוצי החדש המבקש לקבוע מותר-ואסור לעובדים ומעסיקים בעת שימוש במערכי מחשב וחדירה לפרטיות? יש בהסכם אוסף של מונחי שסתום ועמימויות - סבירות, הגינות, ראוי, מידתי, מותר, לא מנוגד לדין ... - עד שקשה להבין אל נכון מה מותר ומה אסור.

נראה שהצדדים דילגו להם בזהירות מעבר למוקשים שמזמן הנושא הטעון. הנה לדוגמה סעיף ...
דעות

פרשנות: הנחיות רמו"ט אינן תחליף לחוק חדש וברור

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) פרסמה הבוקר טיוטת הנחיה המבקשת לאסור, ולמצער להתנות בתנאים חמורים, איסוף מספרי תעודות זהות. הטיוטה מתפרסמת על רקע פרשת 'ההאקר הסעודי' שפרץ לאתרי אינטרנט למסחר אלקטרוני, גנב מתוכם את בסיס המידע הכולל פרטי כרטיסי אשראי ומספרי תעודות זהות של לקוחות, והפיץ אותם ברבים.

הסוסים כבר ברחו מהאורווה. אלא שהסוסים לא ברחו בעת ש'ההאקר הסעודי' פרץ ...
דעות

האם גוגל באמת בגדה בבלוגר? לא

גוגל הגיעה להסדר דיוני שלפיו תמסור כתובת האינטרנט של בלוגר לידי התובעים, באמצעות בית המשפט (בש"א 4470/07 חיים ברלומנפלד ואח' נ' Google Inc). היא זכתה לביקורת נוקבת על כך בטענה שמסרה את הפרטים בלי מאמץ להגן על הגולש. לשנוא את גוגל זה בון טון לאחרונה. אבל האם זכתה לביקורת בצדק?

עצם העובדה שגוגל הגיעה להסכמה עם התובעים למסור ...
דעות

בזכות דורי קלגסבלד

דורי קלגסבלד זכאי למשפט צדק. גם אם הוא דוקטור, וגם אם הוא עשיר. גם אם הוא עורך-דין וגם אם היה פרקליטם של ראש ממשלה ושר ביטחון.

הוא זכאי למשפט צודק גם אם אינו זוכר מה ארע מרגע שנכנס למכונית ועד ששמע סביבו אנשים מזמנים אמבולנס והוא מוטל על אי-התנועה בצומת.

הוא זכאי להליך הוגן גם אם בתאונה נהרגו אם ובנה, ...
דעות

על מרגלית צנעני והדיסק הגנוב של HSBC

שעתיים-שלוש אחרי שהוגש לבית המשפט, מצאתי את כתב האישום נגד מרגלית צנעני ומיכאל חזן באתר NRG. הורדתי אותו אלי למחשב. שני דברים בלטו לעין:

כתב האישום מייחס לצנעני שתי עבירות - סחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע. אבל עיקר העניין בו התעורר סביב החלק הנוגע ל'כוכב נולד'. בין השאר נטען שם שלפי בקשת הנאשם 2 חזן, צנעני הזכירה בשידור שמו ...
דעות

בשולי הפסיקה: שופט איננו מחוקק

דיעה

השופטת מיכל אגמון-גונן (מחוזי ת"א) נתנה אתמול החלטה יוצאת דופן בהיקפה ובחשיבותה ולפיה, העברה סימולטנית באינטרנט של שידור חי מאירוע ספורט, היא שימוש הוגן מותר {בש"א 11646/08 א 1636/08 The Football Association Premier League Ltd נ' פלוני ואח'}. תמצית ההחלטה מצויה כאן. זו החלטה מעוררת התפעלות בהיקפה, בהתעמקותה, בהיכרותה עם האינטרנט (היא מצטטת מ- TorrentFreak!) ובאומץ ...