גוגל מרחיבה את יישום הפסיקה בעניין הזכות להישכח

אולי יעניין אותך גם

בחודש מאי 2014 ניתנה פסיקת בית המשפט האירופי שעיגנה את "הזכות להישכח". על פי אותה פסיקה, על גוגל להסיר תוצאות חיפוש הפוגעות בפרטיות (גם מבלי לחייב את האתר שפרסם את המידע להסירו) וזאת אם המידע אינו מדויק או לא רלבנטי עוד. מאז שניתנה הפסיקה, גוגל מקבלת זרם קבוע של בקשות הסרה ולפני מספר חודשים דיווחה כי מאז החלה ליישם את הוראות פסק-הדין, הוגשו לה מאות אלפי בקשות הסרה מכוחו. גוגל מחליטה האם להיעתר לבקשות ההסרה בהתאם לנסיבותיו הפרטניות של כל מקרה ומקרה.

מאז החלטה ליישם את הוראות פסק-הדין, נתקלה גוגל בדרישות נוקשות מצד רגולטורים בתחום המידע והפרטיות באירופה, שדרשו ממנה ליישם את הזכות על-פני כל גרסאות מנוע החיפוש, ולא רק בגרסאות האירופאיות המקומיות (כגון Google.fr בצרפת). גוגל טענה לאורך הדרך כי "הזכות להישכח" היא אמנם דין מחייב באירופה, אך אינה דין מחייב במדינות אחרות בעולם. 

כעת, הודיעה גוגל כי תיישם את "הזכות להישכח" גם ביחס לחיפושים ממדינות האיחוד האירופי בגרסה הכללית של מנוע החיפוש, הפועלת בכתובת google.com. עד כה, יישמה גוגל את המדיניות בגרסאות האירופאיות של מנוע החיפוש, אך חיפושים זהים שנערכו ב- google.com ובגרסאות מקומיות של מנוע החיפוש מחוץ לאירופה, המשיכו להציג את תוצאות החיפוש שהוסרו. לפי המנגנון החדש, גוגל תבחן את מיקומו הגיאוגרפי של המשתמש בהתאם לכתובת ה-IP שלו, ובמידה ומיקומו של המשתמש מצוי באחד ממדינות האיחוד, תציג גוגל את הגרסה המסוננת של תוצאות החיפוש, ללא תלות בגרסת מנוע החיפוש בה נעשה שימוש. מקור: כלכליסט (מאת נמרוד צוק).