הרגולטור הצרפתי לגוגל: הסירי קישורים בכל העולם

אולי יעניין אותך גם

רגולטור הפרטיות בצרפת, CNIL, דורש מגוגל ליישם את "הזכות להישכח" על-פני כל מהדורות מנוע החיפוש בעולם, ולא רק במהדורת מנוע החיפוש הפועלת בצרפת - Google.fr. כזכור, לפני כשנה פסק בית המשפט האירופי כי על גוגל להסיר תוצאות חיפוש אודות אדם הפוגעות בפרטיותו (גם מבלי לחייב את האתר שפרסם את המידע להסירו) וזאת אם המידע לא מדויק או לא רלבנטי עוד.
 
בעוד שגוגל מסירה קישורים מהמהדורות האירופאיות של מנוע החיפוש, הרגולטור הצרפתי מדווח על קבלת מאות תלונות בדבר סירובה של גוגל להסיר תוצאות חיפוש פוגעניות על פני כל המהדורות העולמיות של מנוע החיפוש, כולל זו בסיומת הגנרית .com. לטעם הרגולטור, כדי שהזכות להישכח תהיה אפקטיבית ההסרה צריכה להתבצע בכל סיומות מנוע החיפוש היות ששירותי החיפוש של גוגל, הפועלים על פני שמות מתחם שונים ובמהדורות שונות, נחשבים למאגר מידע אחד. עמדת הרגולטור הצרפתי עולה בקנה אחד עם ההנחיה שפרסם לפני כחצי שנה פאנל הרגולטורים האירופאים להגנת הפרטיות במידע (ה- Article 29 Working Party) על אופן ישום החלטת בית המשפט האירופי.
  
CNIL הקציב לענקית החיפוש 15 יום לבצע את הסרת התוצאות מכל שמות המתחם בו פועל המנוע והזהיר כי אם גוגל לא תסיר את התוצאות כנדרש, CNIL עלולה להשית על החברה סנקציות. מקור: הודעה לעיתונות של רגולטור הפרטיות הצרפתי.