ארה"ב: ערעור על הסרת הסרט "תמימות המוסלמים" מהרשת

אולי יעניין אותך גם

הרכב מלא של 11 שופטי בית המשפט הפדרלי לערעורים בחוף המערבי בארצות-הברית (ה-9th Circuit) קיים אתמול דיון בערעור שהגישה גוגל על החלטת בית המשפט המחוזי מתחילת השנה, שחייבה את החברה להסיר מהרשת את הסרט "תמימות המוסלמים". בהחלטתו אז, קיבל בית המשפט המחוזי הפדרלי את תביעתה של שחקנית שהופיעה בסרט למשך שניות ספורות, ופסק כי עומדת לה הזכות לדרוש את הסרתו, משום שהיא שמרה על זכויות היוצרים בהופעתה בו וכי הוטעתה על-ידי הבמאי לגבי הליהוק והתפקיד שלה.

אחת השופטות ציינה במהלך הדיון שהכרה בזכות היוצרים של השחקנית עלולה להביא למצב בו כולם, עד אחרון הניצבים, יקבלו נתח מעוגת זכויות היוצרים - תוצאה "שדיני זכויות היוצרים לא התכוונו אליה". עורכי הדין של גוגל הדגישו שפסיקת בית המשפט המחוזי תגרום לפיצול הקניין הרוחני שבסרט לאלפי רסיסי זכויות יוצרים, במקום שהזכויות יהיו רק בידי אלה שתרומתם מהווה יצירה עצמאית, כגון זמרים המבצעים שיר שמשולב בפסקול סרט.

לדיון בערעור הצטרפו ארגונים ומומחים לקניין רוחני שביקשו מערכאת הערעורים לבטל את החלטת בית המשפט המחוזי. מולם ניצבו איגודים מקצועיים אחדים שהביעו תמיכה בשחקנית ובהחלטת בית המשפט מתחילת השנה. מקור: לוס אנג'לס טיימס (מאת: ויקטוריה קים).