דליפת תמונות הסלבז: גוגל על הכוונת

אולי יעניין אותך גם

עורכי הדין המייצגים חלק מהידוענים שתמונותיהם (לרבות עירום) הודלפו לרשת על-ידי האקרים, מאיימים בתביעה בסך 100 מיליון דולרים נגד גוגל. הם מאשימים את מנוע החיפוש בכך שהוא מרוויח מיליונים על גבם של קורבנות הפרשה. כזכור, תמונות אינטימיות רבות של כוכבים כגון ג'ניפר לורנס, קייט אפטון, ריהאנה ואחרים התפשטו ברשת כאש בשדה קוצים בחודש שעבר, לאחר שהאקרים חדרו לחשבונות ה- iCloud של הכוכבים והעתיקו את הצילומים.

מרטין סינגר, עורך הדין המייצג חלק מהקורבנות, פנה לגוגל ודרש כי החברה תפצה את הנפגעים בשל "התנהגותה הבוטה והלא אתית". במכתב, שהופנה למייסדי גוגל ובכירים בה, טוען סינגר כי גוגל לא פעלה באחריות ובצורה נמרצת על-מנת להסיר את הצילומים ובכך אפשרה ביודעין את הפצתם הפוגענית. במכתב נטען עוד כי סינגר פנה אל מנוע החיפוש כבר לפני 4 שבועות, אך כי תמונות רבות עדיין זמינות, לרבות בשירותי הבלוגים של גוגל ובאתר YouTube.

סינגר פנה אל גורמים רבים בדרישה להסרת התמונות לפי ה- DMCA האמריקאי, בטענה כי הצגתם מהווה הפרת זכויות יוצרים. לטענתו, מרבית הגופים אליהם פנה, שמשאביהם קטנים מהרבה מאלו של גוגל, הסירו את הצילומים תוך זמן קצר, אך גוגל אפשרה את המשך ההפרה "בחוסר אחריות משווע".

דובר מטעם גוגל מסר בתגובה כי החברה הסירה עשרות אלפי צילומים בתוך שעות ממועד הפנייה ואף סגרה עשרות חשבונות. הוא ציין כי האינטרנט משמש למטרות חיוביות רבות וכי גניבת צילומיהם האישיים של אנשים אינה אחת מהן. מקור: The Guardian (מאת אלכס הרם ודומיניק ראש).