פשרה מסיימת את הסכסוך הממושך בין ויאקום ליו-טיוב

אולי יעניין אותך גם

שבע שנים לאחר שויאקום הגישה לראשונה את תביעת הענק נגד גוגל, בטענה לשימוש בלתי מורשה של תכני טלוויזיה שבבעלות ויאקום, ביו-טיוב, הגיעו שתי החברות להסכם פשרה השם קץ לתביעותיה של ויאקום. כזכור, ויאקום, שבבעלותה ערוצי טלוויזיה כמו MTV וקומדי סנטרל, תבעה את גוגל בסכום של יותר ממיליארד דולר, סמוך לאחר שענקית האינטרנט רכשה את יו-טיוב.

ההליך המשפטי הממושך דילג כמה פעמים בין הערכאה הדיונית לערכאת הערעורים הפדרליות בניו-יורק ובכל פעם נראה היה שההכרעה בסכסוך רק מתרחקת. בית המשפט הפדרלי המחוזי דחה את התביעה בפעם הראשונה ב-2010. ערעור שהגישה ויאקום הביא להחזרת הדיון לבית המשפט המחוזי, כדי לברר האם יו-טיוב הייתה מודעת להפרת זכויות יוצרים בקטעי וידאו ספציפיים שמקורם בויאקום והאם האתר עצם את עיניו מפני הפרות אפשריות של זכויות היוצרים של ויאקום. לפני כשנה, בית המשפט המחוזי דחה בשנית את התביעה, וקבע כי ויאקום לא הרימה את הנטל להוכיח כי יו-טיוב ידעה על הפרת זכויות יוצרים בתכנים ספציפיים של ויאקום. גם על דחיה שניה זו הגישה ויאקום ערעור.

בהודעה משותפת שפרסמו שתי החברות בסמוך לאחר סיכום הפשרה, נמסר שהן פונות כעת להגברת שיתוף הפעולה ביניהן. החברות לא מסרו מידע על פרטי הפשרה ולא הבהירו אם היא כללה תשלום כלשהו. מקור: Cnet News (מאת: ג'ואן סולסמן).