בהוראת הפרקליטות - ייחקרו פרסומים נגד שופטים באינטרנט

אולי יעניין אותך גם

המשטרה תחקור פרסומים נגד שופטים באינטרנט, זאת בעקבות הוראה של פרקליטת המדינה. כך מדווח הארץ (הכתבת: רויטל חובל). לא פורסמו פרטים אודות הפרסומים המסוימים שייחקרו. בשנים האחרונות נתונים שופטים - בעיקר מבתי המשפט למשפחה - להתקפות חריפות ברשת. 

היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, נפגש השבוע עם המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד יהודה שפר, והציג בפניו חלק מהפרסומים. מרביתם מופיעים באתר עמותת טובת הילד ובאתר התנועה למען עתיד ילדינו. "בפגישה עמדנו על חומרת התופעה של פרסומים בגנות השופטים ברשת על כלל היבטיה השונים", כתב עו"ד לייזר בהודעת עדכון בעקבות הפגישה. "סוכם, על התמודדות עם התופעה במספר היבטים: בהיבט הפלילי, סוכם כי עו"ד שפר יפנה ליחידת הסייבר במשטרת ישראל ויורה על פתיחה בחקירה פלילית של המקרים החמורים מבין המקרים שהועברו אליו באמצעותנו, בהם ישנם היבטים פלילים מובהקים ובכלל זה עבירות של זילות בית משפט, העלבת עובד ציבור, שיבוש מהלכי משפט ופגיעה בפרטיות".

עוד סוכם כי מלבד נקיטת הליכים הפליליים, תבחן הפרקליטות אפשרות להגיש בקשה לבית המשפט על מנת שיורה בצו שיפוטי לחברת גוגל להסיר את הפרסומים הקיימים כלפי השופטים. law.co.il מעיר שעד כמה שהוא מכיר את ה-DNA של גוגל, החברה תאבק בדרישה כזאת, מפני שהיא נשענת על האתוס האמריקאי המקדש את חופש הדיבור כמעט בכל מחיר.