מנכ"ל פייסבוק ישראל לביהמ"ש: אסור על פרסום פרטיי

אולי יעניין אותך גם

עדי סופר-תאני, מנכ"ל פייסבוק ישראל, עתרה אתמול (א') לביהמ"ש המחוזי בתל-אביב בבקשה לסעדים קבועים וזמניים, שימנעו מעו"ד גיא אופיר לפרסם פרטים מזהים ואישיים אודותיה, לרבות כתובתה הפרטית ומספר הטלפון בביתה. הבקשה הוגשה בעקבות הודעתו הפומבית של עו"ד אופיר כי בכוונתו לפרסם את המידע, כמחאה על היעדר התייחסות ראויה מצד הרשת החברתית לפניות במקרים דחופים ומיידיים והימנעות מפרסום פרטים ליצירת קשר עם מפעילי הרשת החברתית.

עו"ד אופיר ציין כי בכוונתו לפרסם את פרטיה של סופר-תאני כשירות לציבור, בהיותה נושאת משרה בכירה בפייסבוק, אך השהה את הפרסום ב-72 שעות בכדי לאפשר לסופר-תאני לכלכל את צעדיה בהתאם. סופר-תאני, כאמור, בחרה לפנות לביהמ"ש במטרה למנוע את הפרסום. בתביעתה, טענה סופר-תאני כי עו"ד אופיר רשאי לפנות לערכאות המתאימות ולהשתמש בכלים המשפטיים העומדים לרשותו, אך כי בחר לנקוט ב"סעד עצמי פסול" ולהלך אימים על התובעת. עוד נטען כי אופיר מבקשת להעניש את סופר-תאני על דרך ההתנהלות של חברה מסחרית זרה - פייסבוק העולמית - שאינה מוצאת חן בעיניו, על דרך איום בחשיפת פרטיה האישיים של התובעת.

סופר-תאני מציינת בכתבי הטענות מטעמה כי חברת Facebook Ireland היא האמונה על בקשות גולשים להסרת פוסטים הנוגעים לבריונות רשת וכי לחברת פייסבוק ישראל אין כל נגיעה לעניין זה. עו"ד אופיר מסר בתגובה כי אינו "מכיר אישית את גברת סופר-תאני, ובוודאי שאיני חפץ להעניש אותה. אני מנהל מחאה ציבורית, וכדרכה של מחאה, אין מנוס מהפעלת לחץ על הצד מושא המחאה". מקור: גלובס (מאת ספיר כלפון).