פייסבוק

מטא משכה את תביעתה נגד Bright Data הישראלית

מטא, בעלת פייסבוק ואינסטגרם, משכה את התביעה נגד החברה הישראלית Bright Data שעוסקת במכירת מידע שהיא קוצרת מהרשתות החברתיות, לאחר שחלק מרכזי מתביעתה נדחה לפני מספר שבועות. מטא טענה במקור כי תנאי השימוש של אינסטגרם ופייסבוק אוסרים על קצירת מידע, בין אם היא נעשית על-ידי משתמש רשום בעודו מחובר לפלטפורמה (Logged-in) ובין אם על-ידי משתמש רשום בזמן שאינו מחובר (Logged-off) או ...

אחריות ספקים

אוהיו: צו מניעה זמני נגד החוק על הסכמה הורית ברשתות חברתיות

"אמצעי בוטה להפליא". כך תיאר שופט בית משפט הפדרלי באוהיו את החוק המדינתי על חובת ההודעה להורים ברשתות חברתיות ("Social Media Parental Notification Act"). הוא גם ציווה זמנית על השהיית כניסתו לתוקף, שהיתה צפויה ב- 15 בינואר 2024.

החוק באוהיו נועד לחייב חברות המציעות שירותים מקוונים לילדים מתחת לגיל 16 ולילדים אחרים שכשרותם המשפטית מוגבלת, לקבל הסכמה הורית הניתנת לאימות ...

בינה מלאכותית

מטא מקדמת סימון חובה של תמונות שנוצרו ע"י AI

מטא תתחיל לסמן תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית (AI) בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם, לקראת תקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב 2024. הצעד נעשה לאור החשש מהפצת תוכן פוליטי כוזב שעלול להשפיע על תוצאות הבחירות.

מטא תשתף פעולה עם גורמים שונים בתעשייה ותפתח סטנדרטים טכניים שיאפשרו לה לזהות ולסמן תמונות שנוצרו על ידי AI, בעיקר כאלו שנוצרו באמצעות הכלים של Google, Microsoft, OpenAI, ...

פייסבוק

איגוד המדיה בספרד נגד מטא: תביעת ענק על פגיעה בפרטיות ובתחרות

איגוד המדיה בספרד (Asociacion de Medios de Informacion- AMI), ארגון המונה מעל ל-80 גופי תקשורת, הגיש תביעה נגד Meta, חברת האם של פייסבוק, על סך 550 מיליון אירו, בשל הפרת ה-GDPR ודיני התחרות. התביעה טוענת לעיבוד מידע אישי שיטתי, ללא אישור נושאי המידע, לצורך מטרות פרופיילינג ופרסום ממוקד, באופן שהקנה למטא יתרון בלתי הוגן בשוק הפרסום. התביעה הוגשה לביהמ"ש המסחרי במדריד. היא ...

אחריות ספקים

קנדה: גוגל תעביר עשרות מיליונים בשנה לתעשיית החדשות

ממשלת קנדה הודיעה שהגיעה להסכם עם גוגל, לפיו החברה תעביר סכום שנתי של 100 מיליון דולר קנדי (כ-74 מיליון דולר ארה"ב) לתעשיית החדשות המקומית. ההסכמה בין הצדדים מגיעה בעקבות חוק מקומי (Online News Act) שחייב את ענקיות הטכנולוגיה לשלם למו"לים עבור תוכן חדשותי שהן מפרסמות או משתמשות בו. בעקבות ההסכמות, הוסר האיום של גוגל לחסום את האפשרות לחפש חדשות מקנדה בשירות (בניגוד לפייסבוק ...

פייסבוק

קציר של מידע גלוי מפייסבוק לא מפר תנאי השימוש

קציר של מידע גלוי מפייסבוק ואינסטגרם, שלא באמצעות משתמש רשום המחובר לפלטפורמה, אינו מהווה הפרה של תנאי השימוש של הרשתות החברתיות. כך החליט בית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו ובכך סילק תביעה על הפרת חוזה שהגישו הרשתות החברתיות נגד החברה הישראלית Bright Data שעוסקת במכירת מידע שהיא קוצרת מהרשתות החברתיות.

פייסבוק ואינסטגרם תבעו את החברה הישראלית על הפרת חוזה ודרשו צו ...

פייסבוק

מחקר: פייסבוק אוספת מידע אישי על כל משתמש מכ-2,230 חברות

מחקר צרכני שפרסם Consumer Reports, ארגון צרכני ללא כוונת רווח, מספק הצצה נדירה להיקף תעשיית המעקב אחר המשתמשים בפייסבוק. המחקר קבע כי פייסבוק אוספת מידע אישי על כל משתמש שלה מכ-2,230 חברות שונות בממוצע. המחקר כלל 709 משתתפים ומצא שמידע אישי על משתתפים אלה הועבר לפייסבוק מ-186,892 חברות שונות. חברות אלה כללו סוחרי מידע, קימעונאים (וולמרט, הום דיפו וכו'), עסקים, ...