הוקם מערך לאומי למניעת פשיעה נגד ילדים באינטרנט

אולי יעניין אותך גם

הממשלה אישרה פה אחד את הצעתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להקמת מערך מאו"ר - מערך לאומי למניעת אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת. המערך החדש הוא משולב, משטרתי ואזרחי, ועל-פי התכנית יפעל לאכיפה ולמניעה של אלימות ופשיעה באינטרנט, לרבות ברשתות חברתיות, בדגש על אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני-נוער.

לפי לשון ההצעה, החליטה הממשלה "להוביל מאבק נחוש ואפקטיבי למניעת תופעות של אלימות ופשיעה ברשת האינטרנט, בדגש על אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער, במטרה להביא ליצירת סביבה וירטואלית בטוחה". מאו"ר יפעל להשגת המטרות הבאות:
  • אכיפת עבירות נגד קטינים באינטרנט;
  • צמצום תופעות של אלימות ופשיעה במרחב המקוון, בדגש על תופעות אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ויצירת סביבה וירטואלית בטוחה;
  • הגברת המודעות לגלישה בטוחה בעזרת תוכניות הסברה ומניעה;
  • יצירת "כתובת אחידה" למתן מענה לפניות הציבור בנושא, בדגש על סיוע במקרים של עבירות ובריונות רשת נגד ילדים ובני נוער;
  • הגברת ההרתעה מביצוע עבירות רשת נגד ילדים ובני נוער;
  • הגברת הדיווח בנושא והעלאת אמון הציבור ותחושת הביטחון האישי.
במסגרת מערך מאו"ר יופעל מטה שינהל את המערך, מוקד לאומי מקוון (לרבות "קו חם" ואתר ייעודי הכולל כפתור דיווח), יחידה משטרתית מיוחדת למאבק בפשיעה נגד קטינים ברשת וכן מערך מניעה והסברה.

השר לבטחון פנים ציין כי בשנים האחרונות העבירות שהכי מטרידות את הציבור בישראל הן עבירות איכות החיים וכי מתוכן מדורגות עבירות האלימות ברשת בין העבירות המטרידות ביותר. ארדן הוסיף כי לציבור לא תמיד ברור לאן לפנות או מתי מדובר בפגיעה, ולפיכך יש חשיבות בהקמת מערך ממשלתי שייתן מענה לבעיית האלימות והפשיעה המקוונת וייצור כתובת אחת לציבור. מקור: המשרד לביטחון פנים.