גרמניה: מקלות בגלגלי אובר

אולי יעניין אותך גם

בתי משפט בברלין ובהמבורג קבעו כי האיסורים שהטילו הרשויות במדינה על פעילות חברת שירותי ההסעה Uber יעמדו בתוקפם, כי פעילות החברה לא תואמת את הוראות הדין המקומיות שעניינן בהסעת נוסעים. כזכור, החברה נתקלה במכשולים דומים גם בארצות-הבריתבישראל ובמדינות נוספות.

אובר הודיעה שעוד לא החליטה אם לערער על פסיקות בתי המשפט, שבהן נקבע כי לנהגי השירות לא הוקנה הרישיון הדרוש לגביית כסף מנוסעים עבור נסיעות. כך למשל, בית המשפט בברלין קבע כי אין דרך לדעת האם נהגים פרטיים, העושים שימוש באפליקציה שפיתחה החברה והמקשרת בינם לבין נוסעים פוטנציאליים, כשירים לשאת באחריות המיוחדת הכרוכה בהסעת נוסעים. החברה הודיעה כי היא לומדת את ההחלטות לפני שתגיב עליהן בפירוט וכי תמשיך לציית להוראות הדין בגרמניה.

מנגד, בהחלטה שניתנה על-ידי בית משפט בעיר פרנקפורט לא מכבר, נקבע באופן סותר שאין ליתן צו מניעה זמני נגד פעילות אובר בשלב זה. כמו כן, משרד הכלכלה הגרמני ציין לאחרונה כי המדינה צריכה להתאים עצמה למודלים עסקיים דיגיטליים חדשים, לצד המודלים הקיימים, וקרא לבחון לעומק את החקיקה שעניינה בתחבורה ותחרות. מקור: רויטרס (מאת ג'ורג'ינה פרודהם ודיוויד קלארק).