מיליוני דולרים פיצוי בעקבות גניבת מידע אישי

אולי יעניין אותך גם

התובעים המדינתיים בקונטיקט ואילינוי פותחים בחקירה נגד JP Morgan בעקבות גניבת רשומות של 76,000,000 משקי בית ועוד 7,000,000 עסקים קטנים - ובו ביום, בלי קשר, מאשר שופט בקליפורניה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שבה תשלם הנתבעת $3,000,000 על פריצה קטנה בהרבה בהיקפה.

ענק הבנקאות JP Morgan הודיע לפני ימים אחדים על פריצה רחבת היקף למערכות המחשוב שלו. למרות מימדי הפריצה, הבנק הדגיש שאין סימנים לכך שזלגו מספרי חשבונות, ססמאות ותאריכי לידה. חקירת תקרית האבטחה החמורה תתבצע בשיתוף פעולה בין רשויות התביעה של אילינוי וקונטיקט. התובעת המדינתית של אילינוי כבר הביעה אכזבה ממה שנראה בעיניה כהעדר שקיפות של הבנק כלפי ציבור הלקוחות שנפגע מהפריצה. מקור: הוול סטריט ג'ורנל (מאת: אמילי גלייזר).

הסדר הפשרה בקליפורניה הטיל על חברת Vendini, המספקת מערכות מקוונת למכירת כרטיסים, לשלם 3 מיליון דולר על פריצת האקרים לשרתיה לפני כשנה וחצי. היקף המידע שנפרץ לא ידוע בוודאות, אך יתכן שהאקרים נטלו מידע אישי נרחב על צרכנים שרכשו כרטיסים באמצעות מערכות החברה, ובכלל זה שמות, כתובות אימייל, מספרי טלפון ומספרי כרטיסי אשראי.

בית המשפט אימץ את הסדר הפשרה שהצדדים הציעו, לאחר שהשתכנע שסכום הפיצויים מאוזן והוגן על פניו. בית המשפט הדגיש שסכום הפשרה הולם את סיכויי הזכייה הלא-גבוהים של התובעים, בין היתר משום שהחברה יישמה אמצעי אבטחת מידע בסטנדרט המקובל בתעשייה. כמיליון דולר מסכום הפיצויים ישולם כשכר טרחה לעורכי הדין של התובעים המייצגים. הסכום הנותר יחולק בין נשואי המידע שפרטיותם עלולה היתה להיפגע, כאשר כל צרכן יהיה זכאי לפיצוי של עד 4,000 דולר. מקור: Law360 (מאת: בת' ויינגרנר).