אוסטרליה: איך לנסח מכתב התראה על הורדות פיראטיות

אולי יעניין אותך גם

בעלי הזכויות בסרט "מועדון הלקוחות של דאלאס" לא יוכלו לשלוח למנויי אינטרנט אוסטרליים החשודים בהורדה פיראטית של הסרט מכתבי התראה הכוללים דרישה לפיצוי כספי מופרז - כך פסק בית משפט פדרלי באוסטרליה בהליך לאישור נוסח מכתבי ההתראה שיועדו להישלח לאלפי מנויים. בית המשפט פסק כי טיוטת מכתבי ההתראה כוללת דרישה לפיצוי על ארבעה סוגי נזקים, ששניים מהם בלתי מוצדקים ואינם ברי-פיצוי כ"ראשי נזק": הפעילות המפרה של המנוי בטעינת עותקים של הסרט לרשת ופעילויות מפרות נוספות של המנוי בהורדת תכנים מוגנים אחרים. עם זה, בית המשפט אישר לבעלי הזכויות לדרוש שני סוגים אחרים של נזקים: פיצוי בגובה דמי השימוש הנהוגים ברכישת עותק חוקי של הסרט והחזר הוצאות שבעלי הזכויות בסרט הוציאו לאיתור פרטי הקשר של המפרים.

ההליך הנוכחי, שדן בנוסח מכתבי ההתראה, התקיים בהוראת בית המשפט כדי למנוע מבעלי הזכויות ליישם את הפרקטיקה ששימשה אותם בארה"ב - הוצאת מכתבי התראה הדורשים פיצוי של 9,000 דולר ומאיימים שאם הנמענים לא ייענו לדרישה, יפתח נגדם הליך משפטי שעלול להסתיים בפסיקת פיצויים בסך מאות אלפי דולרים. הפרקטיקה זכתה לכינוי "חשבונאות ספקולטיבית" (Speculative Invoicing).

בית המשפט האוסטרלי התיר לבעלי הזכויות לשלוח את מכתבי ההתראה רק אם יפקידו התחייבות בכתב להשמיט את שני ראשי הנזק הפסולים ממכתבי ההתראה וימסרו ערבון על-סך 600,000 דולר אוסטרלי (כ-450,000 דולר ארה"ב). מקור: ZDNet (מאת: קורין רייכרט).