ארה"ב: ספק סטרימינג רשאי לשדר ערוצי טלוויזיה בלי רישיון

אולי יעניין אותך גם

שירות הסטרימינג FilmOn יכול להחשב לסוג של ספק שידורי כבלים שזכאי לקבל רישיון כפיה (Compulsory License) שיתיר לו להזרים את שידורי רשתות הטלוויזיה האמריקאיות - כך פסק לאחרונה בית משפט פדרלי מחוזי בקליפורניה, בהחלטה מהפכנית שתוצאתה הפוכה לזו של בתי משפט בניו-יורק שפסקו בשאלה דומה שהתעוררה אצל אראו ואצל שירות הסטרימינג אייבי (Ivy).

בנימוקיו להחלטה, נסמך בית המשפט בקליפורניה על פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב בשנה שעברה בעניינה של אראו, שאמנם לא הכריעה מפורשות בשאלה האם אראו זכאית להחשב לחברת כבלים, אך רמזה מאוד לכיוון הזה, בין היתר כשהערכאה העליונה בוושינגטון הסבירה כי אופן המימוש של טכנולוגיית שידור וחדשנותה בעידן האינטרנט לא צריכים לשנות את איזון הזכויות שחוק זכויות היוצרים קובע בין המשדרים הראשיים (רשתות הטלוויזיה) לבין אלו המעבירים שידורי-משנה.

בהחלטתו גם דחה בית המשפט בקליפורניה את עמדת משרד זכויות היוצרים האמריקאי כי שירותי סטרימינג אינם יכולים להחשב לחברת כבלים הזכאית לרישיון כפיה, והבהיר כי הוא חולק גם על המסקנה שאליה הגיע בית המשפט הפדרלי לערעורים בניו-יורק (ה-Second Circuit), שסירב להעניק לאייבי רישיון כפיה לפי הוראות חוק זכויות יוצרים.

בשל האופי התקדימי של ההחלטה בקליפורניה וההשלכות המשמעותיות שעשויות להיות לה על רשתות השידור האמריקאיות, בית המשפט התיר לרשתות להגיש ערעור מידי לבית המשפט הפדרלי לערעורים בחוף המערבי (ה-Ninth Circuit). בית המשפט גם הורה להותיר על כנו את צו המניעה הזמני שאוסר על FilmOn להעביר את שידורי הרשתות לפחות עד להכרעה בערעור. רשתות השידור האמריקאיות מתחו ביקורת על פסק הדין המהפכני והביעו בטחון שבית המשפט לערעורים יהפוך את ההחלטה. מקור: The Hollywood Reporter (מאת: אריק גרדנר).