ארה"ב: התנגדות למכירת מאגרי המידע בפירוק רדיו-שק

אולי יעניין אותך גם

מאגר המידע על לקוחות רדיו-שק (RadioShack), רשת האלקטרוניקה האמריקאית שנמצאת בהליכי פירוק, מצויים כעת במרכזה של מחלוקת משפטית בין מפרקי הרשת לבין אפל, ספקית הסלולר AT&T Mobility ופרקליטי מדינה מרחבי ארצות-הברית. המאגרים, שכעת עומדים למכירה בהליך הפירוק, כוללים רשומות עם פרטים אישיים מזהים על לקוחות, כולל אלה שבמרוצת השנים רכשו ברדיו-שק מוצרי אפל ושירותים סלולריים של AT&T Mobility.

בהתנגדות שהגישה לבית המשפט, אפל טוענת כי הסכם ההפצה שלה עם רדיו-שק אוסר על מכירת המידע שהקמעונאית אספה מלקוחותיה במעמד מכירת מוצרי אפל, וכי ההסכם מעניק לאפל בעלות מלאה על המידע. בטיעוניה הדגישה אפל שהמידע על אודות הלקוחות לא יכול להיות חלק מנכסי הפירוק, משום שרדיו-שק אינה רשאית למכור נכס שאין לה בעלות עליו.

להבדיל, AT&T Mobility לא הביעה התנגדות לעצם מכירת המידע. בטיעוניה ביקשה AT&T Mobility להבטיח את זכותה לתבוע את רוכש המידע במקרה שהוא יעשה שימוש פסול או אסור במידע. בנוסף, פרקליטי מדינה מכמה מדינות בארה"ב ביקשו מבית המשפט להורות למפרקי רדיו-שק למסור הבהרות על טיב והיקף המידע האישי שמיועד למכירה. מקור: Law360 (מאת: אמילי פילד).